בזמן שישנתם הוא טור המסכם את אירועי הלילה בפלייאוף הNBA.

 

פוטרלנד טרייזלבלייזרס 120 (1) – גולדן סטייט ווריירס 108 (2)

עוד לפני משחק 3 סטיב קר דאג להפריך את השמועה שקרי ישחק. אחרי מהפך לטובתה במהלך המשחק השני בסדרה ו2:0 בבית גולדן סטייט יכולה להרשות לעצמה לנסות לנצח בלי הMVP. וגם להפסיד. פורטלנד ממשיכה להפתיע בעונה נהדרת, והלילה גרמה להגנה של הדאבס להיראות רע בנצחון השני עליהם העונה. פורטלנד היא הקבוצה היחידה בליגה שהצליחה לעשות את זה פעמיים, ותהיו בטוחים שהיא תנסה לעשות זאת שוב. האוהדים לא איבדו אמונה לרגע:

הרוחות דווקא נשבו לכיוון הווריירס בפתיחה. בהיעדרו של קרי גרין מוכיח עוד יותר כמה הוא חשוב, בזמן שתומפסון מוכיח שאנשים לא מעריכים אותו מספיק. 18 נק' שלו ברבע הראשון כולל 4-5 לשלוש העלו את הווריירס ל28-22 ברבע. היתרון לא החזיק הרבה זמן מעמד ברבע השני, שהיה הרבע של אל פארוק אמינו ופורטלנד. הווריירס קלעו רק 18, כמספר הנקודות האישיות של תומפסון ברבע הקודם, מול 36 של הבלייזרס ששרפו את המגרש.

אמינו השתפר מאוד בהתקפה בחודשיים האחרונים, ומדי פעם נותן לבלייזרס בדיוק את הדחיפה שהיא זקוקה לה. הלילה היו לו 23 נק', 10 ריבאונדים והחטאה אחת בלבד (4-4 לשתי נקודות, 4-5 לשלוש, 3-3 מהקו). "הצ'יף" הגיע לכל כדור עם בטחון עצמי, וזה ניכר.

סי ג'יי מקולום תרם 22 באחוזים פחות טובים (7-13 לשתיים, 1-5 לשלוש) והוסיף 4 אס' ו5 ריב'. לילארד היה כרגיל מעל כולם. הוא החזיק את פורטלנד במשחק ברבע הראשון, משך למהפך ביחד עם אמינו ברבע השני וסיים את המחצית הראשונה עם 25 נק'.

במשחק כולו הוא השווה שיא מועדון של דרקסלר עם 40 נק' ו10 אס', ובסך הכול – נתן תצוגה חד פעמית. שחקן התקפה יחיד במינו.

פורטלנד קיבלה מעט מאוד מהארקלס ופלאמלי בהתקפה (פלאמלי עם 2 אס' בלבד, התרגלנו לטוב), אבל עם 8, 8, 10 מהנדרסון, אד דייוויס וקראב מהספסל זה הספיק ל120 נק' מול הגנת הווריירס. דייוויס הוסיף גם 10 ריב' ו2 חסימות מתוזמנות שהעלו את המוראל הקבוצתי:

https://twitter.com/trailblazers/status/729134186464841732

לאורך כל המחצית השניה הווריירס ניסו להתקרב אבל לא הצליחו לייצר עצירות בהגנה, מה שלא אפשר להם לייצר מומנטום. ברגעים מסוימים דווקא היה נראה שהנה זה מגיע:

הרבה ביקורת נשמעה אחרי המשחק על האריסון בארנס, השחקן הכי פחות אהוד על אוהדי הדאבס לאחרונה. החשש הסביר שיעזוב נתפס אצל האוהדים כחוסר נאמנות (הלו, זה ביזנס), ו14- במדד ה+- עם 7 נק' בלבד ב25% הלילה לא הוסיפו אהבה.

גרין סיים עם 37, 8 אס' ו9 ריב' וגם 8 שלשות שהשוו את שיא המועדון לשלשות בפלייאוף ב75% מעבר לקשת – חיקוי לא רע של קרי. תומפסון קלע 35 במשחק, ברבוסה תרם 10 מהספסל וליווינגסטון סיים עם 10 אס' בפעם השניה בקריירה בפוסט סיזן. הבעיה לא היתה התרומה ההתקפית סביב תומפסון וגרין, אלא ההגנה, ולא ברור למה סטיב קר שיתף את אזילי ל5 דקות בלבד. סטוטס ניצח את קרב השחמט במשחק 3, ויהיה מאוד מעניין לראות את התשובה של קר במשחק הבא בפורטלנד, עם או בלי קרי. הווריירס לא הפסידו העונה שני משחקים רצופים, וגרין שלקח אחריות על ההגנה החלשה וסיכם את המשחק כמו מנהיג אמיתי בטוח שהם ינצחו את הבא בפורטלנד:

https://twitter.com/NBATV/status/729159423394865152

מול הבטחון של גרין עומדת קבוצת כדורסל נהדרת, וכוכב ענק שאוהב להיות בבית:

נסכם עם שני סלי ענק שלו שחתמו את המשחק סופית, מומלץ להגביר את השמע בסרטון השני ולחוות דעתכם בתגובות על ההשוואה המחמיאה של ג'ף ואן גאנדי:

https://twitter.com/NBA_Skits/status/729145177202409473

https://twitter.com/BleacherReport/status/729153153510170626

סיכום המשחק מאתר הNBA

 

מיאמי היט 91 (1) – טורונטו רפטורס 95 (2)

בזמן שאולי עוד הייתם עריםן טורונטו ולאורי סיפקו הצהרת כוונות חזקה מיד אחרי שמיאמי הצליחה לפצל את המשחקים בקנדה 1:1. המשחק התחיל צמוד, ונגמר צמוד. בתחילת הרבע השני ווייטסייד נתקל בדנג בנפילה רעה, נפצע בברך ופינה את הצבע לוואלאנצ'יונאס. הסנטר הליטאי סיים את המחצית הראשונה עם 16 נק' ו12 ריב', לפני שנקע את הקרסול ברבע השלישי וגמר את הערב בעצמו. לפי הדיווחים ההחלמה שלו תהיה עניין של יום-יומיים, ווייטסייד ימתין לתוצאות בדיקת הMRI שיעבור היום. 

משפינו הגבוהים את הבמה, המחצית השניה היתה כולה הדו-קרב שבין לאורי לווייד. 18-15 לווייד ברבע השלישי בקרב הזה, אבל מעט מדי עזרה משאר ההיט כשכל מה שהיה חסר להם זה עוד גרוש קטן לשקל שלם, ולקאמבק מושלם. אף שחקן מיאמי שאיננו ווייד לא קלע מעל 6 נקודות במחצית השניהה. בזמן הזה ווייד קלע 29 מתוך ה38 שלו. 

2 שלשות רצופות של לאורי קבעו יתרון שיא באמצע הרבע השלישי – 13 נקודות לראפטורס. השינוי לטובת מיאמי התחיל דווקא במהלך הגנתי טוב של וואלאנצ'יונאס עם בלוק על ווייד, אבל גם עם הנקע בקרסול.

ווייד התעצבן, התעורר, ראה פתח קטן ורץ דרך הקיר. על 38 הנק' שלו הוא הוסיף 4 אס' ו8 ריב', ועם 4-6 לשלוש הוא ממשיך בכושר הקליעה הנדיר שלו מהתקופה האחרונה, כשהוא כבר 8-10 לשלוש בחמשת המשחקים האחרונים.

וזה לא רק כושר הקליעה, ווייד כנראה מצא מכונת זמן, והשתמש בה הלילה כדי להשוות את המשחק לפני תום הרבע השלישי. 

גם ברבע האחרון הסיפור היה המץ' אפ בין לאורי לווייד. אחרי החלפת יתרונות וסלים בעיקר בין השניים האלה, ביתרון 3 לטורונטו 17 שניות לסיום מיאמי קיבלה בדיוק את המהלך שהיא רצתה כשווייד מוציא כדור נהדר לשלשה חופשית של ג'ו-קול-ג'ונסון, שמחטיא את הזריקה. זה כנראה היה ערב שבו זריקה בעיניים עצומות של ווייד היתה עדיפה על כל דבר אחר. בלט בחסרונו בסיום גוראן דראגיץ' שהיה מצוין במשחק הקודם ובכלל לאחרונה. אמנם היה לדראגיץ' ערב בינוני מאוד (12 נק' ב5-14 מהשדה ואסיסט בודד ב30 ד') אבל ספולסטרה שהעדיף את ג'וש ריצ'רדסון חסר הנסיון לא סיפק הסברים משכנעים לעיתונאים אחרי המשחק.

אחרי המון ביקורת שלאורי סופג לאחרונה, הוא היה צריך תצוגה כזו. הוא סיים עם 33 נק' באחוזים טובים, ונראה כמו המנהיג והאול סטאר שראינו ממנו כל העונה. 33 נקודות באחוזים טובים (11-19 מהשדה, 5-8 לשלוש) היו ללאורי, שקיבל מעט מדי עזרה מסביבו ובכל זאת הצליח לסחוב את טורונטו לנצחון החוץ החשוב כל-כך. מלבד ולאנצ'יונאס גם פטרסון (9) ודרוזן (19) ניסו לעזור, אבל עם התרומה הדלה משאר הראפטורים (קרול 6, רוס 5, ג'וזף 4) העומס נפל כולו על הכתפיים של לאורי. דרוזן לא חדר מספיק ולא זרק לשלוש בכלל, ונאחל לעצמנו כצופים שיחזור לעצמו בהקדם. ככה נראה הערב שלו:

הראפטורס נמצאים במרחק נצחון אחד מ3-1 בסדרה, יתרון ממנו חזרו רק 9 קבוצות בהסטוריה. במיאמי יודעים את זה, ולמרות שכבר עשו זאת גם יודעים שלא פשוט לנצח מול הקהל הקנדי הנהדר. ווייד ושות' יעשו הכול כדי לקחת את המשחק הבא ולחזור לטורונטו בשוויון 2.

סיכום המשחק מאתר הNBA

 

טופ 5 מהלילה – אמינו וליווינגסטון שכבר ראיתם, וואלאנצ'יונאס מתפזר לכל הכיוונים לפני שנפצע ודוויין ווייד מחזיר את הזמן אחורה: