אריק בלדסו עוזב את פיניקס ועובר למילווקי. בלדסו יושב בבית מאז הציוץ המפורסם ("אני לא רוצה להיות כאן") בזמן שפיניקס חיפשה טרייד. בסופו של דבר הסאנס העבירו את בלדסו למילווקי בתמורה לגרג מונרו ובחירת סיבוב ראשון ב-2018, מוגנת לוטרי.

מונרו מחזיק בחוזה נגמר של 19 מליון דולר ויהפוך בקיץ לשחקן חופשי. מצד אחד זו הזדמנות עבורו לשקם את עצמו אחרי תקופה לא מוצלחת במילווקי בה הפך לשחקן ספסל. מצד שני, לסאנס אין שום אינטרס לעזור לו. לפיניקס כבר יש את טייסון צ'אנדלר ואלכס לן שהם כנראה לא חלק מהעתיד שלהם, ועכשיו גם גרג מונרו. זה המון שחקנים לא נחוצים שמצפים לדקות בעמדה שבה הם מחזיקים את מרקיז כריס, ודראגן בנדר, שני צעירים שצריכים דקות כדי להתפתח. גם ג'וש ג'קסון מקבל דקות ב-4 כשטי ג'י וורן לוקח המון דקות ב-3. פיניקס לא תוכל להמשיך להחזיק את מונרו, צ'אנדלר ולן בצורה שבה כולם יהיו מרוצים (כולל האוהדים והמועדון). הכיוון של הסאנס העונה הוא עדיין לוטרי, למרות הנצחונות אחרי חילופי המאמן. מונרו מועמד לביי אאוט. גם אז מצבו בליגה לא טוב. הבחירה היא אמנם בחירת סיבוב ראשון, אבל היא מוגנת, וכנראה תהיה באיזור ה20+. הדבר היחיד שפיניקס יכולים לרשום לזכותם זה שהם לא לקחו על עצמם כסף מיותר בתהליך, ושהם נפטרו מבלדסו. ציון – מספיק בקושי.

עבור מילווקי מדובר בעסקה מצויינת. הם נתנו שחקן שלא היה חלק מהתוכניות של המועדון, בחירת דראפט נמוכה, ואפילו קיבלו טרייד אקספשיין וירדו מתחת לגג. פיניקס רצו את ברוגדון, ומילווקי עמדו בסירובם. השאלה היחידה שנותרה היא איך בלדסו ישתלב מקצועי. בלדסו קלע בינוני ורכז שמחזיק הרבה בכדור. מילווקי העונה ובעונה שעברה נראתה מצויין כשיאניס ניהל את ההתקפה. עכשיו יאניס יצטרך להתחלק בעבודה עם בלדסו. בנוסף זה כנראה מוריד לספסל את ברוגדון שהיה מצויין עד כה העונה, ואחד השחקנים היחידים שהתעלו ליד יאניס.

בלדסו יכול להיות מצויין כשחקן שישי, כשחקן שמוביל את ההתקפה כשיאניס יורד לנוח, סקורר ומנהל משחק מהספסל. השאלה היא האם הוא יסכים להורדה בדרגה. לפי ההיסטוריה של השחקן עד כה, נראה שלא.

בכל מקרה מדובר בטרייד מצויין של מילווקי שלא ויתרה על שום דבר חשוב בשביל לקבל את בלדסו. ציון – מצוין.