מי היה מאמין. אחרי שהת'אנדר הדהימו את הספרס ב6 משחקים, הם מגיעים לסדרה באולם הכי רועש בליגה נגד יריבה קצת יותר טובה מהספרס, הווריוורס. אם הנצחון של הת'אנדר בסיבוב הקודם היה סנסציה, הפעם, אף אחד לא יופתע אם הת'אנדר יתנו פייט קשה ומי יודע, אולי יצליחו לגנוב את הסדרה הזו. המשחקים בין הקבוצות בעונה הרגילה סיפקו לנו תצוגות גדולות של כדורסל מותח עד השנייה האחרונה. נקווה שגם הפעם המשחקים ביניהם לא יאכזבו.

 

מאזן בעונה הסדירה: 3-0 גולדן סטייט.

 

חמישיות:

 

סטף קרי – ראסל ווסטברוק, קליי תומפסון – אנדרה רוברסון

עם כמה שאוהבים לדבר על 2 מהרכזים הטובים בליגה אחד נגד השני(אם לא הטובים ביותר), רוב הזמן תהיה דווקא החלפה בשמירה על הגארדים בשני צדי המגרש. ווסטברוק ירצה יותר את האתגר של לשמור על קרי, אבל רוברסון כנראה ישמור על קרי בגלל האורך והפיזיות שלו. ווסטברוק לא שומר מספיק טוב בכדי לקבל את המשימה על קרי, הוא יותר מדי מהמר בהגנה, וקרי זה לא פארקר, אסור לעשות דברים כאלה. ווסטברוק הוא הרכז(או השחקן) הכי אתלטי בליגה, ויש לו פוטנציאל להיות שומר גדול, עם קצת עבודה, וסוויץ' בראש לגבי איך הוא שומר- הוא יכול להגיע לכך. בסדרה נגד הספרס הוא אפשר לפארקר נתיב חופשי לסל. כשוייטרס וווסטברוק יהיו על המגרש, ראסל יהיה האיש שישמור(או לפחות ינסה) על קרי. לתומפסון יש יתרון גובה על ווסטברוק, ואולי נראה קצת תרגילים בשביל פוסט אפ לקליי.

 

השמירות לא ישתנו גם בצד השני. עם כמה שקרי לא מוערך כשומר ביחס לגובהו, קליי טוב ממנו מאספקט הזה, ואם לא תהיה הפתעה מאוד לא צפויה, אין שום בעיה לשים על רוברסון את השומר הפחות טוב. ראינו את ווסטברוק נשמר על ידי פארקר, וזה לא הלך טוב. לעומת זאת, כשקאווי שמר על ווסטברוק הדבר נחל הצלחה, ופגע בניהול המשחק של אוקלהומה. לכאורה דוראנט הוא השחקן הטוב יותר שצריך להישמר טוב יותר, אך ווסטברוק הוא הלב והמנוע של הקבוצה בהתקפה, וברגע שאתה מחבל בכך- ראסל מתחיל להתעצבן, ומשם זה כבר האם ווסטברוק ינתב זאת למוטיבציה או למס' זריקות מוגזם. האופציה השנייה פוגעת מאוד במשחק של הת'אנדר.

 במשחק האגדי בין הקבוצות ב27 לפבואר, ווסטברוק קלע  0/6 משלוש ו34% מהשדה. עם זאת, ווסטברוק מסר 13 אסיסטים, חלקם לדוראנט המצוין שהתפוצץ עם 37 נק'. כשווסטברוק משתף את הכדור ומגיע לכזאת כמות של אסיסטים, ההתקפה של הת'אנדר משתפרת פלאים, וזו הסיבה שהם הובילו למשך הרוב המוחלט של המשחק.

 

 

האריסון בארנס – קווין דוראנט

דוראנט התיש את קאווי בהגנה בסיבוב הקודם, מה שגרם לו להיות עייף ולא אפקטיבי בדקות הסיום. כאן המשימה לשמור על דוראנט תתחלק בין בארנס, איגודלה, ואולי קצת דריימונד. איגודלה יהיה השומר המרכזי. בכל מקרה אף אחד מהם לא יצטרך לשמור על דוראנט לבד, וכנראה נראה עזרה מהשומר של וויטרס\רוברסון, בתקווה שרוברסון לא יתן עוד ערב(או לילה במקרה שלנו) של 3 שלשות כמו במשחק 6.

 

דריימונד גרין – סרג' איבקה

אחרי שב2 המשחקים הראשונים בסיבוב הקודם אולדריג' הצליח לגבור על אדאמס ואיבקה בקלות בפוסט ומחצי מרחק, איבקה צריך להתמודד כאן עם שחקן שזורק 5 שלשות למשחק ב41% בפלייאוף. איבקה הסתבך כשנוביצקי פעל רחוק מהסל, וגם עם דריימונד איבקה יתקשה. איבקה לא מספיק זריז על מנת לשמור על דריימונד ולמנוע ממנו אסיסטים קלים במשחק הריצה של הווריוורס. לכן ריבאונד ההתקפה של הת'אנדר קריטי כל כך. כי כשהת'אנדר משחקים ביג בול, אין להם שום סיכוי לרדת להגנה מול הריצה של ג"ס. הם חייבים לשלוט בריבאונד ההתקפה. 

קאנטר לא יכול ולא צריך לשמור על דריימונד. אנאס שומר פיק נ' רול רע(נגד הספרס זה פחות בא לידי ביטוי), וההיי פיק נ' רול של קרי ודריימונד בלתי ניתן לעצירה, במיוחד אם קאנטר מעורב הגנתית.

 

אנדרו בוגוט – סטיבן אדאמס

קרב אוסטרלי-ניו זילנדי משובח, משני שחקנים קשוחים, שלא לומר מלוכלכים. מי ישבר קודם? העבודה של בוגוט בהתקפה לא מוערכת מספיק. הוא לא מאיים על הסל, אבל חוסם מצויין ואדאמס יצטרך להשאר קרוב כדי לעזור בחסימות. בשאר הזמן הוא יצטרך למנוע מהענק האוסטרלי סלי Putbacks קלים או לייאפים בריבאונד התקפה. בוגוט הוא סנטר טוב יותר הגנתית מהסנטרים שאדאמס שיחק נגדם בפלייאוף הזה. התיאום של בוגוט עם קליי יהיה קריטי, והגנת הפיק נ' רול של בוגוט תהיה המפתח לעצירת הגבוהים של הת'אנדר. הפיק נ' רול של ווסטברוק ואדאמס הוא כבר סוג של GO TO MOVE של השניים. בפלייאוף, אדאמס קולע 1.23 נק' פר פוזשן כשהוא השחקן המתגלגל בפיק נ' רול ב76% מהשדה. צריך לזכור שתמיד יש את החיפוי של דריימונד מאחורה. פיק נ' רול עם קאנטר אמנם פחות נפוץ באוקלהומה סיטי, אך גם משוחק לא מעט, וביעילות טובה יותר. קאנטר משיג 1.8 נק' לפוזשן ב91% מהשדה(!)

 

 

 

ספסל

הספסל של הת'אנדר אמנם ברמה פחותה מאשר הספסל של ג"ס, אך המצב קצת השתפר. וויטרס הוכיח שחוץ מלהיות טמבל, הוא גם שומר לא רע בכלל ומצליח להוות כאיום התקפי מסוים(44% מהשלוש נגד הספרס ו41% בפלייאוף). המספרים של קאנטר ירדו מאז הסיבוב המוצלח מול המאבריקס, אך הוא עדיין שחקן התקפי משובח. אני מאמין שנראה את וויטרס מקבל קצת יותר דקות, במיוחד אם יצליח לשמור על פוקוס הגנתי, שכן וייטרס שחקן התקפה טוב בהרבה מרוברסון. דונובן צמצם את הרוטציה שלו לשבעה האלה, אבל פוי, קוליסון ומורו צפויים לקבל דקות פה ושם. פיין נעלם מהרוטציה.

 

 

בספסל של הווריוורס נמצא אחד משחקני המפתח של הסדרה- אנדרה איגודלה. איגודלה הוא השומר האישי הטוב בגולדן סטייט. אין שחקן בעולם שיכול לעצור את דוראנט, אבל השאלה היא כמה אתה מעייף וגורם לו לעבוד בשביל נקודות. איגודלה יכול ללא ספק להציק לדוראנט(קיבל את הMVP  של הגמר בגלל ששמר על איזה  SF אחד שהיה די טוב). העייפות של דוראנט יכולה לעזור לבארנס מבחינה התקפית להשיג נק' בחתיכות לכיוון הצבע, או לתפוס אותו לא במשמר בשלשה מהפינה. ספייטס הוא עוד שחקן שיכול להוציא את איבקה( שלא לדבר על קוליסון) מהאזור הנוח שלו בצבע אל קשת השלוש. ספייטס קלע נהדר, אך לא כל כך בא לידי ביטוי(הן בדקות והן בתרומה) נגד הבלייזרס. נגד יוסטון, ספייטס תרם 10 נק' למשחק ב50% מכובדים מהשדה. ליווינגסטון יכול לשמור על כל גארד בספסל של הת'אנדר. גם לאזילי תהיה משמעות, בעיקר אם בוגוט עדיין פצוע.

 

קרב המוחות

 הקרב כאן כולל שני מאמנים עם פז"מ נמוך בNBA. קר כבר הוכיח את עצמו, ודונובן? הוא מגיע לסדרה עם הראש בעננים, לאחר שהצליח לגבור על פופוביץ' בנוק אאוט. כשפופ מעלה את קווין מרטין ומריאנוביץ' במשחק 6 הקובע, אתה מבין שהצלחת במשימה שלך. דונובן ניצח את סן אנטוניו ע"י ציפוף בצבע, תוך כדי ניצול העובדה שהספרס לא הצליחו לקלוע מקשת ה3. והו, כמה שזה שונה כאן. קר ינסה לגרום לקבוצתו לזרוק מהשלוש כמה שיותר בכדי לשבש את השיטה המוצלחת של הת'אנדר. החמישיות נמוכות יוציאו את איבקה, קאנטר ואדאמס מאיזור הנוחות שלהם וירו שלשות. דונובן יתקשה מאוד לנצח את גולדן סטייט בקרב חמישיות נמוכות, הוא צריך לגרום לגבוהים שלו להיות אפקטיביים בהתקפה ובריבאונד על מנת לגרום לקר להשאיר את אזילי ובוגוט על המגרש כמה שיותר, ולהאט את קצב המשחק של הווריוורס.

אקס פאקטור

האקס פאקטור של הת'אנדר הוא סטיבן אדמס. אדמס מגיע אחרי סדרה טובה מאוד נגד הספרס, אותה סיים עם תרומה נכבדת של דאבל- דאבל, 11.8 ריבאונדים למשחק ושותפות מלאה בהתקפה עם 70% מהשדה. אדאמס יהיה חייב להעניש בצבע את ג"ס על ההרכבים הנמוכים שלהם. הוא צריך לנצל את גובהו כדי להמשיך לשלוט בריבאונד כפי שעשה בסיבוב הקודם. התרומה ההתקפית שלו קריטית לת'אנדר. בהפסדים לספרס אדאמס קלע כ5.5 נק', ו13.75 נק' בנצחונות. אדמס צריך למנוע מבוגוט נקודות קלות בריבאונד התקפה, ואם הוא יתמודד מול דריימונד, אדמס יהיה חייב להתמודד(יחד עם קאנטר) עם הבוקס אאוט והקשיחות של דריימונד בריבאונד ההתקפה.

 

במידה ודונובן יצליח לגרור את הווריורס לביג בול, ויכה בהם בריבאונד ההתקפה, בוגוט ואזילי יהיו חשובים מאוד.מצד שני, אם קר ילך על חמישיית המוות הנמוכה שלו ולא ישלם על כך בריבאונד ההתקפה השניים יעלמו מהסדרה. מי שחשוב לווריורס בשני צידי המגרש הוא האריסון בארנס. למרות הנוכחות של איגודלה על הספסל, בארנס עדיין מקבל 31 דקות. גרין מקבל את כל הקרדיט על החמישיה הנמוכה, אבל צריך לזכור שגם בארנס שמשחק 4 צריך להתמודד עם שחקנים גדולים וחזקים ממנו. הפעם הוא יצטרך להתמודד חלק גדול מהמשחק עם דוראנט וזה לא פשוט. התפוקה ההתקפית של בארנס חשובה מאוד בסדרה הזו ועד כה הוא לא טוב בפלייאוף. 9 נקודות, 36% מהשדה, 25% משלוש. הוא חייב לתת יותר. צריך לזכור שזו עונת חוזה עבורו, והגם שיש קבוצות שכבר מתכננות עליו (לייקרס), הופעה טובה בסדרה הזו תגרור יותר מחזרות.

 

תחזית: 4-3 גולדן סטייט. בכל המפגשים העונה הת'אנדר לקחו עד הווריוורס עד הקצה והפסידו. המגמה תמשך גם בסדרה הזאת.