אחד השינויים הגדולים מהגמר הקודם הוא שקווין לאב וקיירי אירווינג מגיעים לגמר בריאים. לאב נעדר לחלוטין, קיירי הגיע פצוע, ונפצע שוב בהארכה של המשחק הראשון, דלוודובה וטריסטן נאלצו לקחת תפקיד מרכזי יותר (ועשו זאת בהצלחה) והשאר ידוע-הפסד בשישה משחקים.

 

 

התרומה של קיירי בפלייאוף הנוכחי מכרעת. הוא קולע 24.3 נקודות למשחק ב48% מהשדה לעומת 19 נקודות ב44% בפלייאוף בעונה שעברה, זורק יותר ומתחלק יותר עם לברון בנטל. מספר האסיסטים של לברון ירד במקביל לעלייה במספר האסיסטים של קיירי. מדד היעילות (PER) של קיירי גם השתפר, וקפץ מ20.91 ל24.67, היישר לעשיריה הראשונה של הפלייאוף.

 

קיירי יכול לשמש כחצי רכז חצי קלע, מה שנותן לקליבלנד לנצל את יכולות המסירה של לברון, להשתמש בו כרכז, ולנצל את היכולת של קיירי לקלוע מcatch and shoot. קיירי קולע בפלייאוף כ45.6% מהשלשות שלו, שזה יותר ממצוין. אבל כשזה מגיע לcatch and shoot, האחוזים שלו מטפסים ל53.1%. האמריקאי שנולד באוסטרליה מצטיין גם בפיק נ' רול, כשהוא השחקן עם הכדור כמובן. פיק נ' רול של קיירי הוא מהלך שמבוצע כ8.6 פעמים במשחק בפוסט סיזן הנוכחי, ומניב 8.5 נק' של קיירי למשחק.

 

לאב החמיץ כמעט את כל הפלייאוף הקודם, לאחר שאוליניק כמעט רשם לו אחוזי נכות. כעת, כשלאב משחק, קליבלנד מרווחים את המשחק בצורה הרבה יותר טובה, במיוחד כשקיירי מתפנה לירות שלשות במקום לרכז. מקשת השלוש לאב אינו מאכזב כלל, 44.6% בריאים. לעומת זאת, כשהוא לא מנסה לרווח את המשחק, הוא די מאכזב. הוא קולע ב39% מהשדה, שזה 36% לזריקות של 2 נקודות. בנוסף, הוא נמצא במקום השני בפוסט סיזן במס' פוזשנים בפוסט אפ, אך הוא לא מצליח להביא את עצמו שם לידי ביטוי, והוא קולע ב36.7% בלבד. גם כשהוא השחקן המתגלגל בפיק נ' רול, הוא מצליח לקלוע רק כ36.8% מהזריקות שלו.

 

 

היכולת המצוינת של לאב וקיירי מקשת השלוש גורמת לקליבלנד להיות קטלנית. מס' האפשרויות של לבוא לעזרה בחדירה או בפוסט על לברון מצטמצם, וכך לברון יכול לשחק 1 על 1 עם השומר שלו(אפשר לספור על מרפק אחד את מס' השחקנים שיכולים לנעול אותו ב1 על 1), ואם היריבה תביא עזרה- קיירי, לאב ושות' יענישו.

 

עדיין, ישנה בעיתיות בקליעה ל3 של לאב. נראה שנגד הקבוצות הגדולות, הקליעה הקטלנית של לאב מהקשת נוטה להיעלם. נגד הווריוורס העונה הוא נמצא על 1/8, ונגד ה4 הגדולות של המערב הוא נמצא על 8/31, קצת מעל 25%. נגד קבוצות כמו הווריורס, ללאב יש הרבה פחות זמן לשחרר את הזריקה וזה פוגע בו. הוא חייב לקחת את עצמו(ואת הקליעה שלו) בידיים ברגעים הגדולים של הגמר.

 

בצד ההגנתי המצב פחות זוהר. אם עד עכשיו דיברנו על התרומה של הצלעות המשלימות בטריו של הקאבס, עכשיו נדבר על עד כמה הם נטל. איך אני אגיד את זה בצורה עדינה? שניהם לא קיימים בצד ההגנתי. בין בשמירה אישית ובין בפיק נ' רול. לו החל לשחק עם לאב בעמדת הסנטר בפלייאוף, מה שפגע שאולי הצליח בהתקפה, אך היה בעייתי מאוד בהגנה. בסיבוב הראשון, נגד הפיסטונס, הגנת הפיק נ' רול שלהם היוותה בעיה, רג'י ודראמונד יודעים להריץ פיק נ' רול בצורה מעולה, וכשהם הריצו את המהלך נגד קיירי ולאב זה פשוט היה קל. מדי.

 

 

גולדן סטייט ישחקו הרבה פיק אנד רול בין השחקנים עליהם ישמרו קיירי ולאב (זה כנראה לא יהיה קרי וגרין, כי אז אפשר לסגור את הסדרה עכשיו), קליבלנד תצטרך למצוא דרך לעצור את זה.. עד כה בעונה הזו, כשלאב וקיירי לא על המגרש היריבה קולעת ב42.5% מהשדה, כשהם כן על המגרש, לא רק שאחוזי השדה של היריבה קופצים ל47.4, אלא גם אחוז הלייאפים וההטבעות של היריבה גודל. קיירי ולאב עושים חיים קלים יחסית ליריבה בכניסה לצבע.

קיירי נותן ליריבו לקלוע עליו כ7.6 אחוז מעל האחוז הרגיל של היריב מהשדה. קיירי צריך להתעלות על עצמו בהגנה(למען האמת, במשחק היחיד שהוא שיחק בגמר הקודם, הוא שמר מצוין, כולל בלוק בקלאץ'). הוא לא משחק כאן נגד לאורי שיכול לסיים משחק עם 1/20. זה גולדן סטייט, אפס מרווח לטעויות.

 

לעומת זאת, הדבר האחרון שאפשר להגיד על קליי ודריימונד הוא "נטל בהגנה". דריימונד חיה הגנתית, הטוב בעמדה שלו ללא תחרות, ויש שיגידו שהוא שחקן ההגנה הטוב בליגה. קליי גם שומר משובח, בהחלט גבוה ברשימה בעמדת הSG. כשקליי ודריימונד לא על המגרש אחוזי השדה של היריבה עומדים על 47%, וכשהם כן על המגרש, המספר יורד ל41.8%. הם נמצאים על המגרש גם כשמשחקים ביג בול וגם כשמשחקים סמול בול ורצים. אי אפשר לברוח מהם.

מס' הזריקות שכל שחקן מאתגר פר משחק בפלייאוף

מס' הזריקות שכל שחקן מאתגר פר משחק בפלייאוף

שניהם מובילים את גולדן סטייט במס' אחוזי השדה שהם מורידים את יריבם, כשדריימונד מוריד את יריבו ב10.3%, ותומפסון ב9.5%. שניהם ורסטילים ביותר. קליי יכול לשמור על עמדות 1-2, ולעיתים גם על 3(לא כשלברון שם, זה בטוח), דריימונד, גם בנחיתות גובה יכול להתמודד עם כל אחד בעמדות 4-5(ובטח נגד קליבלנד), כשבוגוט שומר בדרך כלל על ה5.

גולדן סטייט מתמחים בלא לתת ליריבה זריקות פנויות, ומאתגרים זריקות ברמה טובה. הווריוורס מאתגרים כ66.2 זריקות למשחק, מקום שלישי בפלייאוף. לעומת זאת, קליבלנד מאתגרים רק כ57.1 זריקות, מקום שני מהסוף בפלייאוף. כאן קליי ודריימונד נכנסים לתמונה. מבין שחקני הווריוורס והקאבס, גרין הוא השחקן עם הכי הרבה זריקות שהוא מצליח לאתגר פר משחק בפער, כ4.6 שלשות למשחק ו11.3 זריקות לשתיים.

ברמה ההתקפית, קליי ממשיך להוכיח שכל עוד הספלאש בראדר השני איתו בקבוצה, הוא ימשיך להיות אנדרייטד ולהתפוצץ על היריבה בזמן שכולם מדברים על קרי.

https://www.youtube.com/watch?v=3fSbpw60Ntc

אחת ההתמחויות של קליי היא התנועה הקטלנית שלו ללא כדור. קליי הוא השחקן שמקבל הכי הרבה חסימות ללא הכדור בפלייאוף בפער ניכר. החסימות לקליי מוצלחות בעיקר בזכות בוגוט, שהוא חוסם אדיר ודריימונד(גם אם זו לא חסימה לא חוקית). קליי קטלני כשהוא מקבל את הכדור בעמדה לcatch and shoot, הוא זורק הכי הרבה ממצב זה בפלייאוף, ביעילות מצוינת של 47% מהשדה ו46% לשלוש.

 

דריימונד ממשיך להוכיח את הוורסטיליות שלו בצד ההתקפי. גם כדורסל וגם UFC, כשרון חבוי. והדבר עלה לו ביוקר- הוא קרוב מאוד להשעיה של משחק אחד. למען האמת, גרין אכזב בסדרה נגד הת'אנדר, כשבמשחק 3 הוא סיים עם פלוס/מינוס שלילי של 43-. הכי נמוך מאז 1997. את הסדרה הוא סיים עם 11.3 נקודות, 35.4% מהשדה ו20.8% מבישים מהשלוש. נגד לאב, גרין אולי יוכל לחזור לעצמו, בעיקר עם הפיזיות שלו, התחום שבו יש לו יתרון על לאב. נגד טריסטן המצב יהיה בעייתי יותר. טריסטן אמנם לא פיזי כמו דריימונד, אך הוא שומר פרימטר מצוין, גם על גארדים, למקרה שדריימונד בונה על פיק נ' רול עם קרי.

ובכלל, הקליעה לשלוש של גרין מאכזבת בפלייאוף הזה, 34.6%. קליבלנד מגיעים לאחר כמה תצוגות שלשות גדולות, ואם הקבוצות יכנסו כאן לקרב קליעה- דריימונד צריך להתאפס.

 

בעונה שעברה זה היה לברון נגד הטריו של גולדן סטייט. העונה כל צלעות הטריו שיפרו את המשחק שלהם. רק שהפעם, המלך מגיע עם 2 נסיכים איתו. יהיה מעניין.