בזמן שסיכמתם הוא טור שיעקוב אחרי שבוע המורטריום בNBA.

 

24 שעות בתוך שבוע המורטריום, והקבוצות בליגה כבר סיכמו על 1.697 מליארד דולר(!) ל27 שחקנים. 60 מליון דולר בממוצע לשחקן. טוב להיות שחקן חופשי הקיץ הזה. מייק קונלי יכול להיות השחקן עם החוזה הכי יקר בליגה בעונה הקרובה. הוא סיכם על חוזה מקסימום בחזרה שלו לממפיס. 153 מליון דולר ל5 עונות. אמנם מדובר ברכז הכי טוב בשוק, אבל עדיין בדרג השני של רכזים בליגה, (כנראה שכל טור נצטרך להזכיר שסטף על חוזה של 40 מליון דולר ל4 עונות), ללא הופעת אולסטאר, אחרי פציעה, ובגיל 29.ממפיס ישלמו לו 30 מליון דולר לעונה הרבה אחרי השיא שלו. דוראנט ולברון עדיין יכולים לעבור אותו, אבל סיכוי סביר שהשניים יחתמו על חוזה קצר.

מוקדם יותר פרסמנו שצ'אנדלר פארסונס סיכם עם קונלי שהם ישתפו פעולה, והם אכן יעשו את זה במדי הגריזליס. פארסונס סיכם על 94 מליון דולר ל4 עונות בממפיס. האם הוא יהיה ה3 שחסר לקבוצה הזו כל כך הרבה זמן? האם לא מדובר בסכום מוגזם עבור שחקן שהיה פצוע לא מעט ב2 העונות האחרונות?

אטלנטה מוציאה 140 מליון דולר על 2 שחקנים. דווייט הווארד חוזר לעיר בה שיחק כדורסל בתיכון, ומסכם על חוזה של 70.5 מליון דולר ל3 עונות. זה כנראה אומר שאל הורפורד עובר לקבוצה אחרת (הת'אנדר והסלטיקס מוזכרות כמועמדות מובילות לקלוט אותו). השחקן השני הוא קנת' בייזמור שמקבל חוזה של 70 מליון דולר ל4 עונות. 2 החוזים האלה לא יאפשרו להוקס לתת להורפורד חוזה מקסימום. מצד שני יש דיווחים שאטלנטה מנסה לפנות לו מקום, כשאפילו טרייד של פול מילסאפ (לסאנס) נשקל ברצינות. מהצד השני, הסלטיקס מנסים לסכם עם הורפורד לפני הפגישה עם דוראנט כדי שיוכלו להרשים אותו.

 

בזמן שהחוזה של הווארד יחסית מובן (שם גדול, חוזר הביתה וכו', עזבו כרגע את מצב הברכיים), צריך להתעכב על החוזה של בייזמור. החוזה שלו גדול יותר מזה שהיה לדמארי קארול בטורונטו, ובייזמור שחקן פחות טוב. מצד שני להוקס לא היה מקום להחתים את קארול בעונה שעברה. בייזמור שחקן שהגיע לליגה אחרי שלא נבחר בדראפט. הוא הסתנן לסגל של הווריורס דרך ליגת הקיץ (אחרי שחסם 7 פעמים במשחק אחד) אבל לא קיבל שם הזדמנות. את המיני פריצה שלו עשה אחרי שעבר בטרייד ללייקרס תמורת סטיב בלייק. עונה לאחר מכן חתם באטלנטה, ובעונה האחרונה פתח. עכשיו הוא הולך להרוויח יותר מ15 מליון דולר לעונה. לא יאמן. עוד משהו שלא יאמן הוא שג'רמי לין וקנת' בייזמור היו קצה הספסל של הווריורס רק לפני 5 עונות. יאן קלארק מחזיק לעצמו אצבעות.

 

פורטלנד עושה צעד מעניין ומסכמת עם אוון טרנר על חוזה של 70 מליון דולר ל4 עונות, כמו גם הבטחה שיפתח ליד לילארד ומקקלום. מה זה אומר על אל פארוק אמינו? האם הוא יעבור ל4 או ירד לספסל? אמינו אחרי עונה לא רעה ובחוזה מציאה לעומת מה שקורה הקיץ. בנוסף אמינו D&3 מולה, בזמן שטרנר הוא בעיקר O&2 או ND&N3. שחקן עם הגנה בינונית ובלי טווח 3. כנראה שהתוכנית של פורטלנד היא לתת לו לנהל יותר את המשחק, ולליארד ומקקלום לקלוע. עדיין לא ברור מה יעשו בהגנה.

 

אינדיאנה רוצה לרוץ, ולכן מסכמת עם אל ג'פרסון על חוזה של 30 מליון דולר ל3 עונות. ההנחה היא שהיא מייעדת לג'פרסון את תפקיד המנהיג של החמישיה השניה. מי היה מאמין שהחוזה של מוזגוב יהיה שווה פי שניים מזה של ביג אל.

 

אנדרה דראמונד יחזור לדטרויט בחוזה של 130 מליון דולר ל5 עונות. זו לא הפתעה גדולה, אבל כרגע עדיין אין לזה אישור רשמי. מארק סטיין היחיד שדיווח שיש הסכם.

 

אורלנדו מסכמת עם אוון פורניה על חוזה של 85 מליון דולר ל5 עונות. פורנייה אחרי עונה מצויינת וזה נראה כמו אחד החוזים הסבירים של הקיץ. בנוסף היא מביאה את ג'ף גרין על חוזה לעונה אחת בסך 15 מליון דולר. גרין יחזור לשתף פעולה עם איבקה מהזמן המשותף שלהם בOKC. מה בדיוק יעשה באורלנדו? לא ברור. גרין ואיבקה יושבים על המשבצות של הצעירים של אורלנדו (פורנייה, הזוניה, גורדון), ולפחות הראשון ממש לא נראה כשיפור על אף אחד מהם. לפחות החוזה לעונה אחת בלבד.

 

הניקס מסכמים עם ג'ואקים נואה על חוזה של 72 מליון דולר ל4 עונות. היו המון שמועות ביומיים האחרונים, ככה שלא מדובר בהפתעה. השלב הבא יהיה להחתים את בני השור, ולנסות להחזיר את מייקל ג'ורדן מפרישה? אוהדי ניו יורק יכולים להתנחם בזה שזה לא דוויט הווארד.

 

ניו אורלינס בשני צעדים תמוהים מחתימה שני שחקני ספסל על חוזים לא קטנים. היא מביאה את סולומון היל מאינדיאנה ותשלם לו 52 מליון דולר ל4 עונות. הפליקנס כנראה לא ראו איך הם משיגים SF בכיר, אז הימרו על היל שנתן פלייאוף טוב במדי אידניאנה. עדיין לא ברור איך זה מצדיק את הסכום הזה. בנוסף הם הביאו את אטוון מור וישלמו לו 34 מליון דולר ל4 עונות. לא ברור מה התוכנית שם ואיך הם מתכוונים לנצח עם זה. תנחומינו לאנתוני דייויס.

 

מילווקי רוצה את מתיו דלבדובה ומסכמת איתו על חוזה של 39 מליון דולר ל4 עונות. קיץ אחד אחרי שהאוסטרלי לא הצליח להשיג חוזה וחתם על הצעת הענות של מליון דולר, הוא מקבל את החוזה שרצה. גם הקיץ הזה דלבדובה הוא חופשי מוגבל כתוצאה מחוקי הליגה המוזרים לגבי שחקנים שנבחרו בסיבוב שני. לקליבלנד יהיו 3 ימים להחליט האם הם משווים את החוזה מרגע החתימה (אפשר לחתום מה6.7). בנוסף הבאקס מביאים את מירזה טלטוביץ' מפיניקס ומסכמים איתו על 30 מליון דולר ל3 עונות, בשביל לחזק את הקליעה מ3.

 

יוטה מביאה את ג'ו ג'ונסון ב22 מליון דולר ל2 עונות. הג'אז מחפשים וטרן שיוביל את הילדים ומחתימים את ג'ו ג'ו הותיק. ג'ונסון יביא קליעה, ניהול משחק, נסיון לקבוצה שממש צריכה את זה. פילדפיה נטולת הגארדים מחתימה את ג'ארד בייליס על חוזה של 27 מליון דולר ל3 עונות. בואקום שיש שם, בייליס יכול לפרוח. פיניקס מחזירה את ג'ארד דאדלי למדבר בחוזה של 30 מליון דולר ל3 עונות.

דנבר משאירה את דארל ארתור בחוזה של 23 מליון דולר ל3 עונות. ברוקלין מוסיפה את ג'סטין המילטון בחוזה של 6 מליון דולר ל2 עונות. המילטון היה במיניסוטה לפני 2 עונות ואת העונה האחרונה העביר מחוץ לNBA (אני רוצה לומר אירופה, אבל תאכלס לא ממש בטוח בזה).

 

בנוסף להחתמות, ישנה סאגת דוויין וייד. לפי השמועות מיאמי הציעה לוייד חוזה רב שנתי שעומד על בסביבות 10 מליון דולר לעונה. וייד כמובן נעלב. לפי שמועות אחרות יש לו הצעות לחוזים רב שנתיים סביב 20 מליון דולר לעונה. השמועות מזכירות את שיקגו, דאלאס, מילווקי ודנבר. מה נכון ומה טקטיקת מו"מ עדיין לא ברור.